انواع خودرو باربری کدامند؟

خودروهای باربری همانطور که از نامشان پیداست برای حمل بار مورد استفاده قرار می گیرند. گاه این بار محصولات کشاورزی می باشد و گاه خودروهای دیگر. هم چنین محموله ‌های تجارتی و ابزار آلات ماشین آلات مختلف با  انواع خودرو باربری جابجا و به مقصد می ‌رسند.

ویژگی ماشین حمل و نقل از نکاتی است که باید ابتدا بدانیم و بعد از ان اقدام به انتخاب ان کنیم.

باربری کرج بهترین شرکت برای اسباب کشی شما برای لوازم منزلتان است.کافی است برای اثاث کشی کرج کلیک کنید تا از خدمات با بهره مند شوید.

بنابراین وجود خودروهای باربری در هر صنعتی ضروری است.  تمامی صنایع از این خودروها برای جابجایی محصولات و لوازم خود استفاده می ‌کنند.  انواع خودرو باربری وجود دارند که بنا به نیاز افراد متفاوت است. تقاضای بازار اقتضا می کند که انواع خودروهای باربری به وجود بیایند.

خودروهای باربری در کار های مختلفی همچون حمل لوازم ساختمانی، محصولات تولید شده کارخانه ها و تولیدی ها، حمل حیوانات، خاک، سنگ و در صنعت خودرو سازی برای حمل  خودروهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال این هستید تا بیش از پیش با انواع خودرو باری آشنایی پیدا کنید، می توانید به مطالعه ادامه متن بپردازید.

کاربرد کامیون باری

کامیون یدک کش:

برای حمل وسایل نقلیه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی خودروهای یا موتور هایی که در اثر گیربوکس خراب شده باشند یا لاستیک آن ها معیوب شده و یا اینکه سوخت ندارند، می ‌توانند از کامیون یدک کش کمک بگیرند. در تصادف های رانندگی هم کامیون های یدک کش نقش اصلی را در دور کردن خودرو از محل حادثه دارند.

این خودروها پس از دور کردن خودروهای تصادفی آن را به محل تعمیر می برند. گاهی برای حمل قایق های کوچک مخصوصاً در شهرهای نزدیک به سواحل نیز از کامیون ها استفاده می شود. یک کامیون تخت اغلب برای حمل وسایل نقلیه دیگری یا وسایل حجیم مانند لوله های بتنی و مخازن آب استفاده می شود.  کامیون های دیگر نیز برای حمل اثاثیه منزل یا ماشین آلات مختلف تولیدی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد انواع خودرو باری

خودرو جرثقیل:

در صحنه های تصادف نیاز به خودرو ای که بتواند خودروی دیگر را از بین اسباب تصادف برداشته و حمل کند، بسیار ضروری است، این خودرو جرثقیل نام‌ دارد. تفاوت خودروی جر سنگین با کامیون یدک این است که کامیون فقط برای حمل خودرو های تصادفی است و نمیتواند آن ها را از زمین بردارد.

تراکتور:

تراکتور یکی از انواع خودروی باری است که در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

این خودرو برای حمل محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل وزن زیاد آن و چرخ های سنگینش گاهی به عنوان شخم زن در زمین های کشاورزی استفاده می شود. به طوری که برای این کار از چنگال و چرخ های سنگینش استفاده می کند.

تریلی:

از انواع خودرو باربری می توان تریلی را نام برد. برای حمل خودروهای تازه ساخت یا فروشی استفاده می شود. همچنین در برخی مواقع خرید محصولات عمده و حمل و نقل آن به وسیله تریلی انجام می شود. بنابراین در هنگامی که حجم زیادی از محصولات فروشگاه ‌ها جابجا می ‌شود، تریلی بهترین وسیله ای است که می تواند برای این کار انتخاب گردد.

وانت بار:

وسیله دیگری که در بین ایرانیان بیشتر طرفدار دارد وانت بار می باشد. این خودروی باری برای حمل جهیزیه یا اثاثیه منزل مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام اسباب کشی نیز رایج ترین خودرو وانت بار می باشد، زیرا توانایی حمل بسیار بالایی دارد.

قیمت خودرو باری

قیمت خودروهای باری با توجه به قطعات و اندازه آن ها متفاوت است. به طور مثال تریلی حجم بسیار بزرگی دارد و همچنین قطعات مخصوص و با دوامی روی آن مورد استفاده قرار می گیرند.  به همین دلیل قیمت بیشتری نسبت به دیگر خودروهای باری دارد. در این میان وانت بار در برند های مختلف قیمت کمتری از خودروهای باری دیگر دارد.

با این وجود خدماتی که این وسیله باری ارائه می دهد بسیار بالاست از جمله این که در بیشتر مواقع حمل محصولات کشاورزی با این وسیله انجام می پذیرد. در اسباب کشی و حمل و نقل جهاز نیز وانت بار جزو پرطرفدار ترین ها می باشد زیرا جابجایی آن راحت تر است و در جاده‌ ها و مسیرهای کوچک بهتر جابجا می شود.  همچنین در برخی کوچه ها نیز نمیتوان خودرو های بزرگ باری را جای داد اما وانت بار به دلیل حجم کوچکی که دارد به راحتی در کوچه های باریک جا به جا می شود.

خدمات خودرو های باری

تجربه ثابت کرده است که کار با انواع خودرو باری و حمل و نقل کالا درآمد بسیار خوبی دارد. به همین دلیل موسسات مختلفی در زمینه خدمت رسانی با خودروهای باری به وجود آمده اند.  این موسسات اقدام به حمل و نقل اثاثیه، محصولات کشاورزی، خودروها یدک کشی و غیره می کنند.

درآمد بالای کار با این خودرو ها میزان خرید آن ها را نیز افزایش داده است‌. اگر اقدام به خرید خودروهای باری از موسسات معتبر نمایید، این شرکت ها قادر می باشند خودروهای باری مختلف را به صورت قسطی در اختیار شما قرار دهند.

خرید خودرو های باری

برای رانندگی با خودروهای باری باید گواهینامه پایه دو یا پایه یک داشته باشید. بدین منظور می توانید به موسسات رانندگی مختلف مراجعه کنید.  پس از کسب گواهینامه خرید خودروهای باری می ‌تواند شما را به مقصود خود برساند. موسسات مختلف فروش انواع خودروی باربری می ‌توانند درباره خودروهای مختلف به شما توضیحاتی بدهند و در نهایت کمک کنند تا مناسب ترین خودروهای باری را با توجه به هزینه و نیاز خود خریداری کنید.

برای خرید سعی کنید با متخصصان با تجربه ای که انواع خودروی باربری را شناخته و درباره آن ها اطلاعات کافی دارند مشورت کنید. قطعاً خرید خودروی باری و کار با آن درآمد بسیار بالایی را به دنبال دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *